Obchodní podmínky projektu PZMK

  1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

    1. Projekt PZMK umožňuje uživatelům dohledat a zobrazit v mapách nemovitosti na území České republiky (dále jen „projekt“) prostřednictvím webového rozhraní projektu na adrese  https://pzmk.cz (dále jen „web“). Provozovatel na webu nabízí uživatelům další související služby.

    2. Provozovatelem projektu je společnost WWW.CESKAZEME.CZ s.r.o., IČO: 178 33 566, se sídlem Rybná 716/24, Staré Město, 110 00 Praha 1, zapsaná v obchodním rejstříku Městského soudu v Praze, spisová značka C 377539 (dále jen „provozovatel“).

    3. Tento dokument (dále jen „podmínky“) představuje obchodní podmínky ve smyslu příslušných ustanovení občanského zákoníku a tvoří tak součást smlouvy o poskytnutí služeb.


  1. POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY

    1. Dohledání nemovitostí a jejich zobrazení v mapách je bezplatné.

    2. Uživatel může využít nabízené placené služby uvedené na webu (dále jen „služba“).

    3. Údaje k nemovitostem, které jsou provozovateli poskytovány z katastru nemovitostí (zejména cenové údaje), je provozovatel oprávněn šířit v souladu s ustanoveními § 53 zákona č. 256/2013 Sb., o katastru nemovitostí a § 11a vyhlášky č. 358/2013 Sb., o poskytování údajů z katastru nemovitostí.

    4. Služba je poskytována za úplatu, jejíž výše a podmínky splatnosti jsou stanoveny na webu.

    5. Uživatel se musí pro využití služby registrovat prostřednictvím uživatelského účtu.

    6. Uživatelský účet lze zřídit před poptáním služby, nebo před provedením platby. Pro vytvoření uživatelského účtu se vyžaduje zadání údajů obsažených na webu.

    7. Uživatelský účet je nepřenosný. Uživatel nesmí poskytnout přihlašovací údaje ke svému uživatelskému účtu nikomu jinému.

    8. Po zadání objednávky bude uživatel vyzván k zaplacení ceny za službu. Cena je splatná okamžitě po objednání služby, zejména, nikoliv však výlučně bankovním převodem nebo prostřednictvím platební brány (kartou).

    9. Uživatel bere na vědomí, že podmínkou pro poskytnutí služby je ověření totožnosti uživatele pomocí služby Bank iD, a to z důvodu splnění povinnosti provozovatele stanovené vyhláškou č. 358/2013 Sb., o poskytování údajů z katastru nemovitostí. Provozovatel a poskytovatel služby Bank iD, kterým je Bankovní identita, a.s., IČO: 09513817, jsou smluvními partnery. Osobní údaje uživatele v rozsahu: jméno a příjmení, datum narození, rodné číslo, adresa, číslo bankovního účtu jsou poskytovatelem služby Bank iD následně předány provozovateli.

    10. Smluvní vztah mezi provozovatelem a uživatelem vzniká po úhradě ceny za službu.

    11. Služba bude uživateli poskytnuta po úplném zaplacení ceny. V případě, že uživatel zvolil platbu bankovním převodem, platí, že je cena zaplacena až připsáním částky na účet provozovatele.

    12. Poskytovatelem platebních služeb při platbě kartou není provozovatel, ale třetí strana. Za poskytování platebních služeb nenese provozovatel odpovědnost.

    13. Zjistí-li provozovatel, že uživatel jedná v rozporu s právními předpisy, těmito podmínkami, nebo podmínkami služby Bank iD, je oprávněn pozastavit veškeré transakce prováděné uživatelským účtem či deaktivovat uživatelský účet a poskytnout poskytovateli služby Bank iD informace o takovém podvodném jednání.

  2. ZVLÁŠTNÍ USTANOVENÍ TÝKAJÍCÍ SE SPOTŘEBITELE

    1. Uživatel souhlasí s tím, aby mu byla služba poskytnuta ještě před uplynutím lhůty k odstoupení od smlouvy. V souladu s právními předpisy proto uživatel není oprávněn od smlouvy odstoupit.

    2. Správné využití služby je podmíněno řádným internetovým připojením uživatele. Za využití webového rozhraní projektu není účtován žádný poplatek, s výjimkou ceny za službu.

    3. Údaje o smluvním vztahu mezi stranami jsou uchovávány v databázi provozovatele. Smlouvu lze uzavřít v českém jazyce, nedohodnou-li se strany jinak. Proces uzavření smlouvy je detailně upraven v těchto podmínkách.

    4. Smluvní vztah mezi provozovatelem a uživatelem se řídí právem rozhodným pro tyto obchodní podmínky.

    5. Pro mimosoudní řešení sporů mezi stranami je příslušná Česká obchodní inspekce. Další informace o ochraně spotřebitele lze nalézt na stránkách České obchodní inspekce, zejména zde:  https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce.

    6. Ustanovení těchto podmínek o ochraně spotřebitele se uplatní pouze pro spotřebitele s bydlištěm v Evropském hospodářském prostoru. Pro řešení sporů lze využít i platformu webgate.ec.europa.eu/odr.

  3. ODPOVĚDNOST ZA VADY

    1. Provozovatel odpovídá za to, že služba při poskytnutí nemá vady a že je poskytnuta ve shodě se smlouvou, zejména, že služba odpovídá jejímu popisu na webu a má vlastnosti, které byly ujednány nebo popsány.

    2. Uživatel bere na vědomí, že služba je provozovatelem poskytována za využití údajů získaných z katastru nemovitostí. Provozovatel nenese vůči uživateli či třetí osobě žádnou odpovědnost za správnost údajů získaných z katastru nemovitostí a dále neposkytuje uživateli či třetí osobě žádné záruky.

    3. Uživatel je povinen uplatnit práva z vad služby bezodkladně po zjištění vady, či bezodkladně po tom, co vadu při vynaložení obvyklé pozornosti zjistit mohl.

    4. Provozovatel vyřídí reklamaci služby nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. V případě, že reklamace byla oprávněná a jedná se o podstatné porušení smlouvy, má uživatel právo požadovat poskytnutí nové služby bez vad, nebo přiměřenou slevu z ceny, nebo odstoupit od smlouvy. V případě oprávněné reklamace, která není podstatným porušením smlouvy, má účastník právo požadovat poskytnutí nové služby bez vad anebo přiměřenou slevu z ceny.

    5. Při uplatnění reklamace má uživatel, který je spotřebitelem, právo na úhradu účelně vynaložených nákladů při uplatnění reklamace služby.

  4. ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ

    1. Využití služby zahrnuje činnosti, při kterých dochází ke zpracování osobních údajů ve smyslu nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „Nařízení“).

    2. Provozovatel bude ve smyslu Nařízení zpracovávat osobní údaje, které poskytne uživatel provozovateli přímo nebo prostřednictvím Bank iD („Osobní údaje“). Účelem tohoto článku je stanovení rozsahu povinností Provozovatele souvisejících především se zajištěním ochrany Osobních údajů při jejich zpracování.

    3. Provozovatel zpracovává jen Osobní údaje v rozsahu nezbytném pro plnění povinností z těchto podmínek, resp. smlouvy s uživatelem, a pro plnění povinností dle právních předpisů, a to:
      • jméno a příjmení;
      • datum narození;
      • rodné číslo;
      • adresa trvalého bydliště a kontaktní adresa;
      • další kontaktní údaje (telefonní číslo, e-mailová adresa);
      • číslo bankovního účtu
    4. Zpracování Osobních údajů je nezbytné za účelem řádného poskytnutí služby a splnění povinností dle právních předpisů.

    5. Provozovatel bude uchovávat Osobní údaje uživatele včetně údajů o tom, jaké údaje z katastru nemovitostí a kdy uživateli poskytl, po dobu 5 let od poskytnutí služby.

    6. Provozovatel může dále zpracovávat Osobní údaje pro účely přímého marketingu nebo jiných oprávněných zájmů, a to pouze v nezbytném rozsahu.

    7. Provozovatel prohlašuje, že ve smyslu článku 32 Nařízení přijal s přihlédnutím ke stavu techniky, nákladům na provedení, povaze, rozsahu, kontextu a účelům zpracování i k různě pravděpodobným a různě závažným rizikům pro práva a svobody fyzických osob veškerá technická a organizační opatření k zabezpečení ochrany Osobních údajů způsobem uvedeným v Nařízení či jiných obecně závazných právních předpisech k omezení možnosti neoprávněného nebo nahodilého přístupu k Osobním údajům, k jejich změně, zničení či ztrátě, neoprávněným přenosům, k jejich jinému neoprávněnému zpracování, jakož i k jinému zneužití Osobních údajů.

    8. Uživatel má právo:

      • na přístup ke svým Osobním údajům, zejména žádat informace o účelu zpracování Osobních údajů, kategoriích zpracovaných Osobních údajů, příjemcích, kterým jsou poskytovány Osobní údaje a uchovávání Osobních údajů uživatele;
      • na opravu Osobních údajů, pokud uživatel se dozví, že provozovatel zpracovává nesprávné Osobní údaje, provozovatel na základě výzvy takové nesprávné údaje bez zbytečného odkladu opravíme;
      • na vymazání Osobních údajů (právo být zapomenut), provozovatel Osobní údaje vymaže, pokud:
        • (i) Osobní údaje již nejsou potřeba pro účel, pro který byly získány,
        • (ii) uživatel odvolá souhlas se zpracováním Osobních údajů za podmínek uvedených v těchto podmínkách,
        • (iii) uživatel bude namítat zpracovávání Osobních údajů,
        • (iv) provozovatel nabyli Osobní údaje nezákonně,
        • (v) má provozovatel zákonnou povinnost vymazat Osobní údaje nebo
        • (vi) provozovatel Osobní údaje získal v souvislosti s nabídkou služeb informační společnosti;
      • na omezení zpracovávání Osobních údajů, pokud:
        • (i) uživatel namítne správnost Osobních údajů a to během období umožňujícího ověřit jejich správnost,
        • (ii) zpracování Osobních údajů uživatele je nezákonné a uživatel namítá vymazání Osobních údajů místo omezení jejich použití,
        • (iii) provozovatel již více nepotřebuje Osobní údaje pro účely zpracování, ale uživatel je potřebuje na uplatnění právního nároku nebo
        • (iv) uživatel namítá zpracování Osobních údajů;
      • na přenosnost Osobních údajů, uživatel má právo od provozovatele získat jeho provozovatelem zpracovávané Osobní údaje ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu za účelem přenosu těchto Osobních údajů jinému provozovateli;
      • namítat zpracovávání Osobních údajů, na základě oprávněného zájmu, marketingu, a profilování souvisejícího s přímým marketingem; a
      • iniciovat řízení před kontrolním úřadem, pokud má podezření, že byla porušena jeho práva související s ochranou Osobních údajů, má právo podat návrh na zahájení řízení před orgánem dozoru, kterým je Úřad pro ochranu osobních údajů.
  1. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

    1. Právní vztah mezi stranami se řídí českým právem. Případné spory mezi stranami vyplývající ze vztahu mezi stranami nebo související s těmito obchodními podmínkami budou rozhodovány soudy České republiky.

    2. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.

    3. Tyto obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dne 14. října 2024.